OILIRIRAN

مهندسی نفت ایرانیان

OILIRIRAN

مهندسی نفت ایرانیان

پروژه فارغ التحصیلی:استفاده از هوش مصنوعی در مدل سازی مخازن هیدروکربنی


                                                                                                           



                                          

استفاده از هوش مصنوعی در مدل سازی مخازن هیدروکربنی

                                           

            دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران

            استاد راهنما :مهندس سجاد افشاری



چکیده:                                              


سهم سازند شیلی برای تولید هیدروکربن در ایالات متحده و جهان در حال افزایش است. همانطور که علاقه به تولید از سازند شیلی افزایش می یابد علاقه به مدیریت مخزن و پیش بینی سازند و مدل سازی مخزن نیز افزایش مییابد . مدل سازی سازند شیلی یک فرایند پیچیده است. سهم انتشار غلظت , وابسته به همراهی با جریان سیال از طریق شبکه شکستگی های  گسسته تبدیل شده به شکستگی های چند مرحله ای که برای تکمیل چاه مورد استفاده قرار میگیرد. همه ی این عوامل, مدل سازی مخزن شیلی را مشکلتر و پیچیده تر میکند.

احتمالا سخت ترین قسمت از مدل سازی تلاش برای بازنمایی دقیق شبکه شکستگی های طبیعی و تقاطع شکستگی های ناشی از این شبکه ها است. در این مقاله یک روش جدید برای تولید هیدروکربن  و مدل سازی مخازن شیلی با تمرکز بر تاریخچه تولید و ویژگی های در دسترس مخزن مانند اندازه گیری ها و محدودیت های عملیاتی ارائه شده است.

در این روش به  دنبال انجام بهترین کار با اطلاعات موجود و تلاش برای دور ماندن از مفروضات مورد درک از جزیئات آنچه که در واقع در حال شکل گیری است.

در این روش به جای شروع از اصل اول فیزیک ,  ما از طریق داده های فیزیکی واقعی خود را تحمیل میکنیم این روش به روی داده ها  تمرکز دارد تا بر روی اندازه گیری مفروضات .

 

این مقاله , مدل سازی هوشمند TDM   برای تولید گاز در میادین مختلف را نشان دادیم . ما برنامه ی ابزار های طراحی برای  TDM در روی نقشه  مکان چاه ها و تخلیه مخزن و ذخایر باقی مانده مرور کردیم.

  TDM هوشمند یک تکنیک و جایگزین مناسب برای شبیه سازی مخزن عددی است که میتواند مقداری از هزینه ها و نیروی انسانی برای کمک به بهترین مخزن و اطلاعات در مورد سازند های شیلی و سعی برای مدیریت مخزن را انجام دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مسلم گشتاسب چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:34 ق.ظ http://www.Petroleum67.ir

سلام دوست عزیز

به وب سایت دانشجویان مهندسی نفت گچساران هم سری بزنید.

اگه تمایل به تبادل لینک دارین وبسایت من رو با نام وب سایت دانشجویان مهندسی نفت گچساران لینک کنین و بگید با چه نامی شما رو لینک کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد